piatok 15. júla 2016

Rozlúčka so starým otcom

Počas roka sa toho udialo veľa. Jednou smutnou správou je, že nás opustil môj starý otec vo veku nedožitých 70 rokov. Bol to vášnivý poľovník ako jeho otec a k tomu viedol aj mňa za čo mu nesmierne vážim a ďakujem mu. Venoval mi všetok svoj voľný čas, brával ma do prírody a učil ma krásam poľovníctva.
A týmto sa chcem podeliť o svoj posledný lovecký zážitok so starým otcom, ktorý som nazval aj ako rozlúčka.
Všetko sa to začalo tým, že starý otec už bol dávnejšie chorý. Nohy mu už tak neslúžili ani srdce ho až tak neposlúchalo. Tak som sa vybral k starým rodičom na prázdniny. Chcel som nejaký čas stráviť v prírode so starým otcom, dačo pomôcť starej mame. Bolo tam naozaj krásne, pravý dedinský život.
Raz v podvečer ma starý otec vzal na posed. Vraj si zaslúžim odmenu za školský rok plný snaženia a učenia. Nevedel som čo tým myslí ale šiel som s ním rád. Práve v tú noc bol spln. Po ceste sme videli 2 srny ako sa šinú cez lúku. Prišli sme na miesto. Starký odstavil auto pod posedom a potichu sme kráčali hore. Starý otec je veľmi skúsený a starý poľovník, preto vždy dám na jeho rady a kráčam za ním.
Keď sme vyliezli konečne na posed starý otec ma posadil k oknu dopredu a pochválil sa mi, že ešte na obed bol zakŕmiť. Až vtedy som pochopil čo myslel tou odmenou. A tak sme čakali.
Sedeli sme pol hodinu a nič. Iba sme niekde v diaľke počuli kvorkať sluky. Tak sme ďalej čakali.
Bol som napätý ako struna, no užíval som si krásny mesačný svit a čerstvý horský vzduch, a samozrejme prítomnosť starého otca. Starý otec už takmer zaspával. Čakali sme asi 2 hodiny no neprišlo bohužiaľ nič. Sklamaný starý otec to vzdal a pobrali sme sa domov. Ja som však vôbec sklamaný nebol, pretože sú mi takéto chvíle vzácne a užil som si to aj bez úlovku. To bolo posledný krát čo som niekde so starým otcom bol.

O pár týždňov sa starý otec pobral do večných lovíšť. Bolo to tak nečakané ale aj predvídateľné, pretože bol naozaj chorý. Až vtedy som pochopil, že to bola akási rozlúčka s ním. Preto si tento silný zážitok budem navždy pamätať a chcel som sa s vami oň podeliť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára