piatok 16. septembra 2016

Ruja v plnom prúde

Tak a je to tu. Hory sa ozývajú, lesy sa zelenajú a jelene ručia.
Nadišiel dlho očakávaný a krásny čas jelenej ruje. Ten čas, keď sa jeleň svojím mocným basom ozýva po holiach, horách, všetkých kopcoch i dolinách.

Či už máte možnosť vypočuť si dominantného jeleňa alebo toho bočného verte tomu, že to stojí tak či tak zato.
Na toto som sa nesmierne a veľmi tešil. Kiežby mohol byť so mnou aj starý otec. Ale k veci.
Tak včera som sa vybral s kamarátom do hory. Na pajere. Vyviezli sme sa na hoľu. Pokračovali sme chodníkom. Kamarát zavábil. Keď tu zrazu z náprotivnej strany, z kopca, ozval sa mu protivník.
A o chvíľu druhý. Tak si vravím, už to začína. Po chvíli ticha znova zavábil. Z ďalšej strany mu hneď odpovedá.
Takto sme počúvali asi hodinu. Počuli sme 3 jelene a videli 2 jelenice. Ruja v plnom prúde.
Pomaly sa stmieva. Už už sme chceli odísť. Posledný krát som zavábil, tak na odchod.
A vtom asi o 600 metrov ďalej mi nahnevaný sok odpovedá.
Čože to...  Hrubým hlasom som dostal jasnú výzvu. Tak mu odpovedám aj ja nazad. A on zasa, tuším som ho rozhneval. Bohužiaľ, už bola taká tma, že som si ani pod nohy nevidel. Tak sme sa pobrali.

Ale zážitok naozaj krásny. Tak takto som prvý rok počul ruju. Krásna potecha pre srdce i uši :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára